Hebronglas

publicerat i Allmänt;
Torsdag 12 oktober 2023

(null)
Vas/kanna i Hebronglas. Älskar den färgen! Andra sortering, men jag gillar det där "inte perfekta". Perfekt är tråkigt. :-)

Den är köpt i ett glasblåseri i staden Hebron. För många år sedan, när jag var med på en fantastisk skolresa till Israel. Hebron är den största staden på Västbanken. Tillhör de palestinska territorierna. Belägen på en högslätt 930 meter över havet. 35 km sydväst om Jerusalem. 
"Hebron är en central plats för både judar och muslimer, eftersom det är platsen där de tre stora patriarkerna Abraham, Isak och Jakob är begravda."

Jag kan inte låta bli att undra hur det är i Hebron just nu.
.
(null)
Kärlek, tankar och böner. 

Det har blåst kuling hela natten här och det fortsätter under dagen. 
Min förkylning håller i sig men jag börjar känna mig lite piggare. :-) Vi är många som hostar och snörvlar nu och somliga ligger däckade i feber. Det är såna tider nu. :-(

Dagens ord:
"När man vaknar på morgonen ska man tänka:
Jag har fått en dag till i mitt liv."
-Suzanne Reuter -

"Jag vill inte ge upp tanken om frihet och rättvisa."
- Suzanne Osten -

Blev visst två Susannor med z idag. :-)

Lev väl! 

Kärlek
♥️

Taggar: #hebronglas#ickeperfekt#kärlek#nöd#blåserkuling;

Kommentera inlägget här :