Hej då julen

publicerat i Allmänt;
Onsdag 10 januari 2023

Okey, det är några dagar kvar till Tjugonda Knut, men jag dansar ut julen idag:-) Ljusslingorna får vara kvar ett tag till…
(null)
Hej då julen! 

När jag meddelar maken att jag ämnar plocka ihop julpyntet upplyser han mig om att han inte tänker hämta julkartongen i källaren förrän hissen är lagad. Nä, men ändå, tänker jag. Att hissen lagas kan man inte undvika att höra. Värst vad oljudet fortplantas högt i huset. I julhelgerna kom vi inte in i sophuset. Det var något fel på dörren. Jag suckar. Sen tänker jag: "välfärdsproblem"! Irriterande men inte mer än så och allt löser sig även om det tar lång tid ibland. Så tacksam över att jag inte har värre problem att "oja" mig över ;-)

Dagens ord:
(null)
Tål att tänkas på, eller hur? :-)

Fick idag anledning att börja lita mer på min inre röst… går inte in på orsaken till detta men jag känner att nu är det dags att "lyssna" igen.  <3 Jag har med åren förstått att den inre rösten, på sitt sätt, försöker förbereda mig ibland för något och ofta försöker lugna mig, stilla oron. <3

(null)
Nya tulpaner . Nu mer "vårlig" färg. :-)
(null)
Jodå, det är en tulpan. :-) Man kan ju med lite fantasi få det till att bli ett "djur" med näbb och öga t ex. ;-)

Angående färger så tänker jag på konstnärsparet Karin och Carl Larsson.Dåtidens influencers! Hade missat serien om dem så nu har jag kollat på Play. Intressant! Speciellt allt om Karins skapande av husets inredning, hennes vävar mm. Färgerna, så omoderna på den tiden, så moderna idag. Och hur det inspirerat svensk design genom åren. :-)
(null)
Karin Larsson

Önskar Dig, kära läsare, allt gott! 

Kärlek
♥️

Taggar: #hejdåjulen#hissen#irritationer#inrerösten#konstnärsparet;

Kommentera inlägget här :