Kärleksört

publicerat i Allmänt;

Det blev en riktigt fin lördag med sol och värme. En heldag i torpet för mig och maken. Maken har varit duktig, byggt hyllor och fixat med rabatter. Jag har "småpysslat". Efter första arbetsveckan sa kroppen "stopp" för det mesta av det som jag ville göra... Jag har nu fått en tid för en ny spännande behandling...

Sländorna störtdök omkring mig där jag satt på uteplatsen. En av dem jagade bort en citronfjäril som om det inte fanns utrymme nog för dem båda! Humlorna surrade i lavendeln.


Kärleksörten blommar så vackert nu

Fick nyss meddelande om att en kär vän haft änglavakt i dag. I trafiken. Jag känner en stor tacksamhet till änglarna över att min vän klarade sig ur detta oskadd!!!



"När man tackar
livet - och tar
ingenting för givet
- bryter man det
ondas cirkel..."
Sagt av en 82-årig, lycklig dam
som också sagt att hon aldrig
"ställt sig på bekymrens sida"...
( Ur "Du är inte ensam" M Scherer)

Nu lägger sig augustimörkret över oss här i torpet. Det är prat-program på TV, riktigt roligt. Nyhetsprogrammen handlar ofta nu om svälten och nöden i Afrikas horn. Fruktansvärda bilder på en enorm katastrof. Men vi kan göra något, vi kan skänka en slant, allt efter förmåga. Även en liten summa räcker till mycket!

Det är fullmåne i natt igen... Tyvärr verkar det vara för mulet för att kunna njuta av den. Gårdagskvällens måne var stor och tydlig. Augustimåne!

Till sist: "Lycka är kanske att vakna på morgonen och tänka på allt man har..."
M Scherer






Kommentera inlägget här :