Ögonblick att leva

publicerat i Allmänt;


Petuniorna blommar ännu så vackert

Fredagskväll, sista semesterdagen.I kväll kom det lite regn. Med betoning på lite. Hade behövts lite mer, det är väldigt torrt. Men det kommer nog...
Igår kväll påbörjade jag ett litet experiment. Jag plockade lavendel och tillverkade egen lavendelolja. Om en månad får jag se om jag lyckats. Läste att myggor inte gillar lavendeldoft. Så lite lavendelolja låter ju som det perfekta myggmedlet. Har dessutom godare doft än de andra myggmedlen.
I dag har jag gjort ett till experiment. I en gammal tidning läste jag ett "husmorstips". Att man kan rengöra sina silversmycken med tandkräm och tandborste. Jag testade på några försilvrade smycken och fick ett jättefint, blänkande resultat! Rekommenderas!


Så här vackert var det vid sjön i går kväll.
Alldeles tyst och stilla.

Det är idag två veckor sen katastrofen i Norge. Sänder ljusa och varma och helande tankar till alla drabbade.

"Det är ett sorgearbete att leva.
Om man inte förstår det
blir man aldrig glad."
Kristina Lugn

"Himlens hav
har ingen strand,
bara ljus."
Bo Setterlind 

"Vi har bara ögonblick
att leva."
Jon Kabat-Zinn

Till sist: Slut dina ögon - andas in och ut - detta är ditt ögonblick!

Kommentera inlägget här :