Höstglädje

publicerat i Allmänt;



Du vackra höst!

Jag känner mig lite "ny". Nyklippt, nyfärgad och nya glasögon. Okey, det är bara yta, men det är ändå en lite skön känsla. För en stund. Under ytan är det väl inte så mycket nytt. Den ständiga kampen mellan tro, tvivel och tillit. Mellan positiva och negativa tankar. Vissa dagar orkar man vända de där negativa tankarna, andra inte... Tänker ibland på det där som står i alla "må-bra-böcker." Det där att "det man fokuserar på, det växer"...  Det är bra att tänka på när de där negativa tankarna har parkerat sig i hjärnan och man mår sämre och sämre och sprider negativ energi omkring sig. Hur vänder man då på steken? Mitt knep är tacksamhet. Att tänka på allt som jag är tacksam över. Då är det lättare att se det positiva som ju faktiskt finns där, trots allt! Man kan också välja att se allt vackert man har omkring sig. Och att dela med sig av ett leende eller tänka på något kul...

Dagens tanke: När du har kraft och möjlighet -  Välj kärlek! Välj skönhet! Välj glädje!

Jag måste erkänna en sak...jag
har blivit nästan beroende... Av Wordfeud. Alfapet på iphone. Det är så kul! Och ett bra sätt att motionera hjärnan...

Idag glädjer jag mig över det fantastiska vädret. Riktigt ljuvligt brittsommarväder. Vi passade på att åka ut till torpet och "göra lite höst". Under promenaden till sjön plockade jag några vackra löv att lägga i en skål. Jag tycker om att njuta av den vackra hösten inomhus också.

Fick ett mysigt, "höstligt", sms från en vän idag: "Sitter ute i svampskogen omringad av trattisar."



Kom ihåg: Ingenting är så smittsamt som ett leende eller ett glatt skratt!



Kommentera inlägget här :