TRENDIGA JAG! ;)

publicerat i

Jag tror jag börjar hitta hem. Hem i min själ, min kropp och min garderob ;). Det sista låter kanske märkligt men under min sjukdomsperiod har jag bara orkat öppna garderobsdörren och sticka in handen och ta närmaste plagg. Idag fick jag ett "tokryck" och slet ur allt som fanns där. Och jag gjorde "fynd" i min egen garderob! Tröjor, toppar, koftor, byxor och skor som jag totalt glömt bort att jag hade! Eftersom jag gått ner i vikt kunde jag överraskande nog fortfarande ha dem. En del gick till second hand och en hel del får vänta till nästa sommar för nu är hösten på ingående...

Hoppas snart orka sitta i en frisörstol igen. Har inte klippt mig sen i februari... Inte färgat håret heller. Men till min stora förvåning läste jag idag att jag är riktigt trendig! Höstens hetaste hårtrend är att låta den riktiga hårfärgen växa ut!!! Hoppas att det gäller även den gråa nyansen?;)

Igår kväll var det riktigt varmt och skönt ute. Maken och jag hann med en fin promenad längs med ån innan det började regna. Sen har det regnat och regnat och regnat... Skönt att mysa i brasans sken. I natt är det fullmåne och i morgon börjar september...

Hittade idag också en bok jag glömt att jag hade: "Emotionell frihet" av Judith Orloff. En tjock bok, men intressant. Hittade några kloka citat som jag vill dela med mig av:

"Ha tålamod med allting, men ha framför allt tålamod med dig själv."
-S:t Frans av Sales

"Förutse inte problem och oroa dig inte för sådant som kanske aldrig händer.
Stanna i solskenet."
- Benjamin Franklin

"Alla människor är drömvarelser.
Drömmandet knyter samman mänskligheten."
-Jack Kerouac

Med dessa kloka ord önskar jag alla en fin helg. Må solen på er skina!

Nu ska jag och maken trotsa regnet och gå ut på promenad. Stövlar och regnjacka på!



Kommentera inlägget här :