Man borde inte sova...

publicerat i Allmänt;
Man borde inte sova...Det är sommarsolstånd... Ljuset, det fantastiska ljuset. Norr om Polcirkeln går solen inte ner alls. Detta magiska dygn! Det är svårt att gå och lägga sig när det är så ljust men det blir väl snart god natt för mig ändå. Är så trött. Var på läkarbesök idag. Ska öka dosen medicin. Så nu håller jag tummarna för att det inte medför mer biverkningar...
Besöket hos läkaren var inte så bra för självkänslan. Hon tyckte att jag var så blek. Jag vet, jag vet! Har inte klarat av att sitta i solen. Solljuset är för starkt. Så den syn som möter mig i spegeln är inte så uppmuntrande precis. Jag har blivit så gammal under min resa på Bättringsvägen. Rynkorna har djupnat och blivit fler. Håret är långt och grått. Undrar om det finns frissor som gör hembesök? Vore en bra affärsidé tycker jag. Om det fanns så fick någon gärna göra ett akutbesök hos mig. Klippning tack! 
Varför går jag inte till frissan undrar kanske någon. Har inte kommit så långt på Bättringsvägen ännu... Men det är ett av mina delmål... 
Försökte sitta en stund i solen på balkongen idag. Gick bra en liten stund. Det syns en lätt rodnad i skinnet. Alltid något :)
 
Har varit på skön kvällspromenad i solen och den ljumma vinden. Nu ska jag göra maken sällskap en stund på balkongen. Njuta av ljuset. Sen blir det God Natt! Fast man borde inte sova...

Kommentera inlägget här :