När det lilla är stort

publicerat i Allmänt;
"Låt dem dilla om sin saliga grönskogstid - 
aldrig har de som jag shimrat i sommarsolljus."
Elmer Diktonius om dammkornet
 
Ja, dammkornen "shimrar" i solskenet... Dansar i luften. Men jag är glad att solen lyser och får ha överseende med dammet. Jag klarar ännu inte av att dra fram dammsugaren... Och maken har inte tid. Tror jag överlever ;)
 
Fick kärt besök idag av min fyrbenta och tvåbenta vän. Det var längesen sist. Den fyrbenta rusade direkt in i köket och konstaterade att det inte stod en skål med vatten på den plats där det "SKA" stå en skål med vatten! Först när hon fått vattenskålen och druckit sig otörstig började hälsningscermonin med många blöta pussar :))
 
I morgon far sönerna till Gotland. För bröllop! Det är en kusin till dem som gifter sig. Jag och maken var också bjudna men under rådande hälsoläge fungerar det inte för mig att vara med. Tyvärr. Synd... Men jag och maken ska vara hundvakter till äldste sonens hund :) Nu får vi hålla alla tummar vi har att det blir sol och uppehåll i hela landet i helgen och alldeles särskilt mycket flödande sol över Gotland! Det där med att " det betyder lycka om det regnar i brudkronan" , det tror jag inte på ;) Vet inte ens om bruden ska bära krona ;) Själv hade jag ett diadem med levande blåklint i håret när jag gifte mig. På Gotland. Åh,vilken längtan jag fick till den ön nu! Så fort jag blir frisk vill jag åka dit!
 
Jag samlar på de små framstegen jag gör nu längs Bättringsvägen. När missmodet kommer över mig och tålamodet tryter tänker jag tillbaka till utgångsläget och då inser jag att jag kommit en bra bit på väg. Självklarheter som att kunna somna om en stund på morgonen, att orka sitta uppe och titta på ett helt TV-program, sitta i solen en stund... Det är framgångar på Bättringsvägen :)
Ibland är det det lilla som är stort!
 
"Den källa
från vilken ditt skratt
stiger upp
var också ofta fylld
med dina tårar."
Kahlil Gibran
 
 
 

Kommentera inlägget här :