ETT STORT FRAMSTEG FÖR MIG

publicerat i

Denna vackra höstdag tog jag ett jättesteg på Bättringsvägen. Jag travade iväg till min arbetslokal och jobbade 11/2 timme!!! Jag vet att det är söndag men när maken är tvungen att jobba alla dagar i veckan så tänkte jag att nu är det dags att göra honom sällskap. En stund! Jag har inte suttit vid mitt skrivbord sen i slutet av februari... Det kändes både främmande och väldigt bekant på samma gång. Detta var helt och hållet mitt val. Olyckskorparna kraxade i mitt huvud: "Var försiktig! Annars får du ont i nacken igen. Tänk om det är för tidigt?"
Jag tog det lugnt. Kanske får jag ont. Men jag får vila flera dagar nu. Hur som helst så var det värt att ta detta steg. Måste ju våga pröva... Ett litet steg i taget, men ändå ett stort framsteg! :)

Sen tog maken och jag en långpromenad längs å och kanal. Studerade nybyggena och fascinerades över hur fort det går att bygga nu för tiden. Vi har bara varit borta några dagar och det har hänt massor! På ett av byggena ser det lustigt ut. Där har man byggt taket först! Nej, det "svävar" inte i luften, det ligger på grunden. ;) Snart kommer de andra delarna till huset och så pusslar man ihop det...

I morgon kommer det nog att snöa. Blötsnö. Men man ska väl inte klaga. USA:s östkust förbereder sig för rejäl storm. Tyckte att det var intressant att läsa om vad deras rekommenderade katastrofkit bör innehålla:
Kopior på viktiga papper
Ficklampor
Batteriradio
Extra batterier
Lista över mediciner
Kontaktinformation
Första hjälpen-kit
Mat och förnödenheter, även till husdjuren
Papper och penna
(Källa Aftonbladet Reuters)

Jag funderar på vad vi svenskar skulle tänka på i första hand? Datorn? TV-spelet? Micron? Knappast radio eller pennor och papper... Första hjälpen-kit? Det räcker nog inte med plåster?Och hur många har batteriradio nu för tiden? När det gäller att överleva är det "gamla grejer" som kommer till heders.
Hoppas att stormen lugnar ner sig i god tid innan den når land...
Och jag drar en suck av lättnad över att jag bor där jag bor. Vad är väl blötsnö? Det kunde vara värre. Mycket värre.

Vintertid igen då! Den här gången klarade sonen av att ändra de digitala klockorna på spis och micro utan problem. Och dvd:n visar ju vintertid året om! Skulle den plötsligt slå om till sommartid nu, ja då spökar det...:)

Nu flyttar fåglarna. Några stannar kvar. Tack och lov.



Kommentera inlägget här :