DET MAN MÅSTE GÖRA

publicerat i

Min resa längs Bättringsvägen kommer rent bokstavligt att ta mig söderut några dagar. Rättare sagt sydväst. En för mig lång resa. Det finns saker man bara måste göra! För sig själv och för andra... Förhoppningsvis kommer kraften till en när man helt enkelt måste ha kraft...
Jag kan inte svika min mor och jag kan inte svika mig själv... Jag måste orka!
Just nu känns det som om livet, dagarna och nätterna rusar fram i hög hastighet. Den där dagen som låg framför mig, långt därborta i framtiden är strax här. Jag som skulle vila...för att orka! Men livet vilar inte! Det är där hela tiden. Tar mig i handen och säger " upp och iväg med dig". Orka, orka, orka...
Ibland är "måste" en del av livet... Livet är alla de där dagarna. Livet är Här och Nu.

"Livet är det som händer dig medan du planerar något annat"
- John Lennon


Såg ett så bra citat av Deepak Chopra på Facebook idag:

"Be happy for no reason, like a child. If you are happy for a reason, you're in trouble, because that reason can be taken from you."

Jag tror man måste försöka vara lite mer som ett barn ibland. Inte hela tiden kämpa för att vara lycklig, söka efter orsak till att vara lycklig. Bara helt enkelt ge upp och bara vara lycklig.
Svårt? Ja. Klokt? Ja.

Om man tänker på ett barns lyckliga leende, lyckliga skratt, då blir man varm inombords och man får ett litet lyckostänk :)

Härom kvällen tog jag och maken en promenad längs med ån. Strosade, tittade på båtarna och beundrade den vackra hösthimlen.


Kommentera inlägget här :