Kärlekens frön

publicerat i

"Kärleken börjar i livets små ting och sprider sig därifrån. Så kärlekens frön varhelst du går och se dem växa. Det kan aldrig bli för mycket kärlek."
- Eileen Caddy "Juveler av visdom" Kalender 9 april
<3 <3 <3

Tycker det är en sån fin bild det där med att så kärlekens frön... Låt det spira och gro, vattna och dela med dig av Kärleken. Det du sår får du skörda, som det heter...
"Kärleken är det enda som blir större ju mer man slösar med den" :)
<3
Det är ju sant :)

Vad ljuvligt det är med vårljuset. Klockan är snart åtta och först nu börjar solen gå ner! :)

Anledningen till att jag idag skrivit så mycket om kärlek och ljus är att jag behöver peppa mig själv med allt positivt som finns och som händer. Som motvikt till allt negativt jag tuggar i mig via nätet, tidningar, TV... "Världen är hemsk, ja, den är galen!" Men det är inget nytt. Det har alltid varit så... Men...
Världen är också härlig och fantastisk! :) Och så har det också alltid varit :)
Och mitt i detta lever vi. Här och nu.
Sprid ljus, kärlek, värme, positiva nyheter...som ringar på vattnet.... ;)

Fröet till en bättre värld finns inom oss.

"Glädjen i hjärtat
skall låta blommor av fred,
lycka och framgång
växa på jordens yta"
- Anonym graffiti

Just nu kan jag känna att det är lätt för mig att dela med mig av glädje och kärlek. Att le mot någon. Andra dagar känns det svårt. De mörka dagarna. Kanske finns det någon som vill ge mig ett leende då?

Många änglar blir det på mina tavlor just nu :) Ljusets och kärlekens budbärare :)

Kommentera inlägget här :