Adventsregn

publicerat i Allmänt;
Det strålar en stjärna förunderligt blid, i öster på himlen hon står
Hon lyst över världenes oro och strid
i nära tvåtusende år
När dagen blir mörk och när snön ligger vit, då skrider hon närmre, då kommer hon hit
och då vet man, att snart är det jul.
En av mina stjärnor ❤️

TREDJE ADVENT
15 december
Vintern som kom, snön som virvlade ner har nu regnat bort. + 3 grader. Regndroppar slår mot fönsterrutan. Det känns lite märkligt. Jag tröstar mig med att isfläckarna förhoppningsvis också regnar bort så att den förrädiska halkan försvinner. Jag har ju redan gjort min piruett och vill inte göra en till.
Julstämning får man fixa inomhus. Jag har inte vilat denna vilodag. Istället har jag flängt runt med dammtrasor och dammsugare. Vi har köpt en ny dammsugare. En "hundspecialare". Och katt.. Jo, det finns speciella dammsugare med speciella finesser och egenskaper för att suga hund- och katthår. Skeptiker som jag är trodde jag väl inte riktigt på den. Men jag kan nu säga att den var värd pengarna! Och så doftar det gott när man dammsuger med den! Bara det är ju värt mycket ;-)
"Den nya mirakelmaskinen". Lite reklam där men ja...det bjuder jag på. ;-)


Jag ska ta mig ett par vilodagar för kropp och själ nu. Innan gästerna börjar droppa in :-)

Läste nyss om två unga bröder som istället för utlovade julklappar skänker pengarna till UNICEF! Vilka hjältar!Vilka förebilder! Blir alldeles varm i hjärtat. Och får mig en tankeställare.....


Glöm inte att andas i julruschen! Stressa inte med alla "måsten". Julen handlar om fred och frid och glädje. ❤️

Kommentera inlägget här :