Konstverket i diket

publicerat i Allmänt;
Går på promenad med make och hund. Det ligger lite snö kvar här ute i torpet. Det har nog varit en hel del tidigare för det syns att de plogat här. 
Solen ligger lågt, även mitt på dagen. Sjön har frusit till ordentligt nu. Himlen lyser lite rosa i fjärran. Maken och hunden testar isen. Jodå, den håller. ;-)



Hunden är lycklig över att vara här igen. Går med nosen i backen hela tiden. Och måste pinka in revir, igen...
Maken och jag tycker också att det är skönt att komma ut till lugnet och tystnaden. Jag har blicken i backen en del jag också. Det är därför jag ser naturens konstverk i ett vanligt dike:
Magiskt vackert!

Fåglarna är överlyckliga över att få påfyllnad av fågelmat. "Äntligen", låter det som de kraxar och twiwittrar. (Nej, inte twittrar;-)

Vi har Adventspyntat lite här i stugorna också. En stjärna, en ljusstake och en utegran. Och jodå, vi hittade ljusslingan till granen...;-)
I gamla stugan möts advent och sommaren:

Så var det hockey på TV igen. Jag kikar väl lite ibland. Hunden ligger hopkurad på en kudde. Jag kanske ska tillverka julklappar? Eller ska jag fortsätta att läsa boken om änglarna? Eller ska jag....?
Alla dessa val! Ibland är de riktigt behagliga ;-)
Önskar alla en god natt!
❤️

Kommentera inlägget här :