SPRIDA GLÄDJE

publicerat i

Det är Tulpanens dag idag den 15 januari. Det var Blomsterfrämjandet som införde Tulpanens dag 1989 för att fira att våren är på väg. Och det är den kanske...våren alltså...på väg även om man inte kan se eller tro det när man tittar ut. Det är kallt och det snöar och det är grått,grått...

Men det är klart att Våren är på väg! Dagen har ökat med 55 minuter sedan vintersolståndet! :))

Jag tror inte att jag berättat om geten? Jag fick en Get i julklapp! :) Nej, inte en som lever sitt liv här i min lägenhet ;) Utan en som sprider glädje till föräldralösa barn i Zimbabwe. En get att krama och som är till nytta. En tacka kan få 4 killingar om året. De ger näringsrik mjölk och en inkomst. Den som äger boskap får respekt och en röst i samhället vilket kan förändra barnens liv till det bättre. (Källa: IM)

Det var min mor som skänkte den symboliska julklappen till oss. Jag citerar hennes ord:
Vi har ju "allt",
så då känns det
bra att ge en
liten del av vårt
överflöd, till dem
som inget har.
Vi får sprida glädje!

IM tror på människors egen kraft att förändra sin situation. Hjälp till självhjälp. :)
Glädjeshoppen.se

Sprider glädje gör tulpanerna också. De lyser upp både vardag och helg.
Jag bjuder er idag på mina krispiga, knarrande tulpaner ;)


Kommentera inlägget här :