Till att ro

publicerat i Allmänt;

Känner stor tacksamhet för den dag jag just fått vara med om :) Det är en sådan här dag som man vill minnas senare i höst och vinter. En dag då man samlar kraft och energi för framtiden.
Efter storstäd nr 2 och sjösättning av båten, kom våra fina gäster. Äldste sonen, flickvännen och hennes lille son. Fikat, grillat och ut en sväng med båten. Även hunden verkar uppskatta att åka båt!
:)
Vi har ingen motor ännu så det fick bli till att ro. :)

Har efter en tids sökande äntligen hittat en dikt som jag länge sökt efter. En dikt jag minns sen förr men som jag glömt hälften av. Här är den:
Ode till hemkommande husse eller matte

Ett sånt hunnaliv
Såna hunnakliv
Dansa runt i ring
Svansa runt omkring
Skutta upp och ner
Hoppa mer och mer

Yla i diskant
Som en elefant
Som en riktig fjant
Är det riktigt sant
Du är här hos mig
Jag har saknat dig
Har'u ben till mig

Ska vi ut och gå
Larva två och två
Nosa här och där
Skvätta lite här
Där dom andra gått
Och gjort stort och smått

Du är underbar
Du är allt jag har
Du är allra bäst
Den jag älskar mest

Tänk att varje da'
Blir jag lika gla'
När du kommer hem
HURRA!
:)

Nu har vi plockat fram våra söners gamla leksaker som finns kvar här i torpet. Vilken lycka för en treårig kille!

Sug i dig sommaren
Ta del av naturens kraft och magi
Ladda glädje och energi :)

Kommentera inlägget här :