Hösttrött?

publicerat i Allmänt;
Känner mig hösttrött. Nej, inte trött på hösten utan trött av hösten ;-) Det här allt tidigare kvällsmörkret gör mig trött. För visst kan man väl vara hösttrött lika väl som vårtrött? Sömnig och seg. Hösten har ju den fördelen framför våren att på hösten får man vara lite dåsig och stanna inomhus. Och krypa upp i soffan, tända ljus och mysa ;-)

Om jag låter lite väl mycket som en soffpotatis nu så kan jag meddela att jag även gillar höstpromenader. Att röra sig ute i all denna höstglöd!

Idag blev jag klar med ännu en "måste-göra-grej". Bokat klipptid - check! :-)
Idag kom jag ihåg det. Hi hi...



"Vissnandet är fullt av liv."
- Lena Larsson 

Egentligen tänkte jag bara skriva ett God-Natt-inlägg så nu gör jag det:
"En måne, dock, som mitt i natten skiner  är bättre än en sol,som redan har gått ner."
- C J L Almqvist

Dröm sköna drömmar!
Jag undrar om jag kommer att drömma en av mina vanligaste drömmar? Att jag sent på kvällen kommer till en havsstrand. Fullt med folk som badar och "solar" fast att solen nästan gått ner. Jag vill själv bada men drabbas varje gång av känslan att "det är för sent"...,
Märkligt....;-)


Kommentera inlägget här :