Livet bjuder upp till dans

publicerat i Allmänt;
Livet bjuder upp till dans!
Det handlar ibland inte om en stillsam vals utan om en snabb snoa. Man far runt, runt och det är härligt, det är kul...ända tills det börjar gå för fort. Man blir yr, man trampar fel och dansar rakt in i väggen....
Det konstiga är att danspartnern fortsätter att dansa medan man själv funderar på hur man överhuvudtaget ska kunna ta ett steg till...
Livet bjuder upp till dans men man är tvungen att tacka nej...sitta vid sidan om och kan på sin höjd vicka på tårna...efter ett långt tag kan man börja att försiktigt stampa takten och eventuellt vicka på kroppen lite... När livet bjuder upp till dans igen kan man försiktigt tacka ja till en stillsam vals....

Detta var en bild av utbrändhet...Livet har bjudit upp mig till dans igen. Jag trodde att jag klarade en vals men jag hittade inte riktigt takten. Men jag sitter inte helt still, jag prövar olika danssteg i min egen takt, där på Bättringsvägen...:-)
Snoa blir det nog aldrig mer ;-)

Solens strålar tittar in genom fönstret. Jag ska snart ta en liten promenad med hunden. Den långa promenaden är redan gjord. Regnet som kom under natten var inte lika rikligt som de varnade för. Det måste ha gått norr om oss. Eller så har det inte kommit hit ännu? Ju fler vädersajter man tittar på desto mer förvirrad blir man. ;-)

Hunden är lite orolig. Hans "herre" är i Köpenhamn. Önskar att jag kunde förklara för honom att det inte är någon idé att vänta förrän sent i morgon kväll.... Men för hundar finns bara ett NU.

Fick nyss ett glatt meddelande
på Facebook: en av mina finaste och käraste vänner har fått jobb i "min" stad! Nu kan vi träffas oftare!!! Jippiii!!!

Som vanligt om höstarna så är jag "lövsamlare". Ibland bara med blicken, ibland handgripligen. Det händer så mycket i naturen nu och det går snabbt.


 
Höstens palett:
Brunt för jord och värme
Rost för sommarminnena
Gult för ljusets återkomst till våren
Rött för kärleken till moder Jord
Orange för höstmyset
Lila för det magiska i naturen
Grönt för både kraft och vila


Det ligger något magiskt över naturens växlingar, tycker jag. Hösten förbereder växter och djur för välbehövlig vila. Och oss?

Livet får gärna bjuda upp till dans. Till långdans där alla kan vara med!... Får jag lov?, säger livet. Och alla kan svara Ja! :-)
En dröm? En utopi? Kanske...men mysigt vore det! ;-)

Kram till er alla! Och särskilt till er som har det extra jobbigt just nu. Ni som inte orkar delta i livets dans och för er som upplever att nu går dansen i otakt med er själva.... Tacka nej,vila och tacka sen ja igen :-)

<3

Kommentera inlägget här :