Inre visshet

publicerat i Allmänt;
Det finns två ord som jag fastnat för: inre visshet.
De uttalades av en troende man i ett program på TV. Som svar på en fråga.Det är ord som inte är obekanta för mig men som jag själv aldrig använder. Men jag tycker om uttrycket. Inre visshet...det låter så tryggt. Man skulle ju kunna säga inre övertygelse istället. Men inre visshet låter mjukt och bestämt på samma gång :-)
Det passar på sånt som man inte kan förklara. Men som man ändå vet...inom sig...Och på sånt som man anat men inte förstått att det fanns där inom en hela tiden.
Inre visshet ❤️
När jag kollar upp synonymer till visshet fastnar jag speciellt för ett ord: tillförsikt...

Motsatsordet, ovisshet, är ett jobbigare ord. Och just nu bär jag omkring på detta, fast jag försöker skjuta det ifrån mig. Vi vet väl alla hur det är att vänta på ett svar. Ovissheten tär på en. Men istället för att låta den tynga mig borde jag försöka lägga den i... ja, vart? Jo, jag vet, jag ber änglarna om hjälp. Lätta lite på min börda, hjälp mig att ha tillförsikt. 

Ni som inte tror på änglar får gärna skratta åt mig men jag har min inre visshet att luta mig mot. Änglar finns! :-)

Det bästa med inre visshet, är att den kan ingen ta ifrån dig!

5 december
Lucka 5
Idag kom snö
Fast mest som tö
Blött men vitt
I området mitt
Hunden blev glad
På vår promenad
❤️

Fredag. Klockan är bara 16 när jag skriver detta, men det är så mörkt att det känns som klockan vore 20. Adventsstjärnor och adventsstakar lyser upp i det mörka.

Snart är maken på väg hem med flyget från Landvetter. :-)

En fin fredagskväll och en fin helg önskas alla!
❤️
 

Kommentera inlägget här :