Bravo!

publicerat i Allmänt;
Läste något fint på Fb. Apropå dålig sömn:
" Legends says, when you can't sleep at night, it's because you are awake in someone else's dream."
:-))

Onsdag kväll. Jag har orkat jobba idag, så för mig var det här en bra dag. Egentligen är väl allt det som man orkar göra, "bra". Även om det kan tyckas litet och "futtigt" så är det bra! Och det jag inte orkade idag kanske jag orkar i morgon :-) Vi behöver inte jämföra oss med andra. Det finns alltid de som orkar till synes "allt"(?). Vi har alla olika förutsättningar. Vi måste utgå från dem. Det som är ett litet kliv för en annan människa, kan vara ett stort kliv för mig.
Vi vill väl alla bli uppmärksammade, få beröm och helst applåder. Men när ingen ser eller förstår våra små framsteg då får vi berömma oss själva. "Bravo!"

Hur som helst så sitter inte vårt människovärde i vad vi orkar eller gör. Vårt värde sitter i vad vi Är. Och vi är ju underbara! Eller hur? :-)

Kom ihåg: Solen går upp för Dig i morgon igen - även om du inte ser den!
❤️




Kommentera inlägget här :