Glada rapporter :-)

publicerat i Allmänt;
Ibland får man "glad" post :-)
Det fick jag idag. Rapport från UNICEF.
Goda nyheter som jag vill dela med mig av:
• I Bangladesh har parlamentet godkänt en ny barnrättslag. Den innebär bl a att åldern för när barn räknas som vuxna, höjs från 16 till 18 :-)
• I Afghanistan är polio snart utrotat. :-)
• I Senegal har presidenten infört en ny hälsopolicy som ger 2,5 miljoner barn under fem år gratis hälsovård. :-)
• I Armenien har fler än 2500 barn med funktionsnedsättning fått möjlighet att börja i vanliga skolor. :-)
• I Centralafrikanska republiken har totalt över 14800 undernärda barn fått behandling. :-)
• I Ghana kan nu över 9 miljoner barn sova tryggare om natten tack vare insektsbehandlade myggnät. De minskar risken att dö i malaria med 50 procent. :-)

Visst blir man glad av positiva nyheter :-)

Den här dagen har jag delvis tillbringat hos tandläkaren. Det gick bättre än vad jag förväntat mig. ;-) Förhoppningsvis bara två gånger kvar nu. 

Hunden ligger vid ytterdörren och väntar på att husse ska komma hem från hockeymatchen. Jag kikade lite på matchen på TV nyss...men nej, det såg inte så "kul" ut... ;-)
Men det är verkligen hockeyfest på Läkerol Arena när Leksand är på besök :-)
 

Söta orkidéer i Göteborg. Och snö och sol :-)

Kom ihåg att ett varmt ord och ett leende kan värma oss under kalla vinterdagar. Sprid ditt inre ljus i mörkret. :-)
Det finns hopp. Det finns tro. Det finns kärlek.
❤️

Kommentera inlägget här :