På himlen

publicerat i Allmänt;
Jag tror Sverige drabbats av någon form av "galna-väder-sjukan". Hett, fuktigt, torrt, blixtar, hällregn, hagel, översvämningar, klarblått,vindstilla, solsken, molntussar, åskmoln, kraftiga vindar....allt i ett enda oberäkneligt sammelsurium! Och meteorologerna vet inte när, var eller hur...


Det sägs att det är sista heta dagen idag...
Hettan slår emot en som en vägg när man öppnar ytterdörren på morgonen. Hunden vill inte gå på promenad. Men efter ett tag inser han att "nöden har ingen lag" och går med mig och maken en sväng till sjön tur och retur. 
Vi satt där på bryggan igår kväll också. Pratade med trevliga grannar. En matade änderna med korvbröd. Fiskar stack upp sina munnar och fångade lite smulor de med. 
En annan berättade att gäddorna tagit alla andungarna. De små dunbollarna... Inte undra på att jag inte sett några ungar i år! Det kändes tragiskt att höra. Jag vet att det är naturens gång men har svårt att ta till mig det....


Nu har hunden grävt ner ytterligare tuggben på gården. Han gräver grop med tassen och täpper till sen med nosen. Ibland är han inte nöjd utan går och gräver upp och letar efter ett nytt "bättre" ställe...

Vid tretiden skulle det regna...det kom några härliga droppar vid halv fyra. Både jag och hunden blev överlyckliga och stannade ute på gården och bara njöt!

När det blev svalare igår kväll satt jag ute och njöt. Himlen var så härligt blå med vackra, lätta moln. Precis ovanför mig dansade änglar :-) 
Alla ser kanske inte änglarna. Somliga ser bara moln. Må så vara. Vi är alla olika och lika :-)

Jag skickade den här bilden till några kära vänner. En av dem skickade en bild på en ängel som hon just precis hade plåtat...en vacker ängel på himlen...Vilket sammanträffande! Jag vet att några av er som läser skakar på huvudet nu åt mina "fantasier". Andra ler igenkännande. Ni som också ser änglar på himlen ibland ;-)

Vi hade planer på att sitta ute i vår fina paviljong och äta ikväll. Då dyker de upp! Getingarna! Surr surr och stick stick. Både maken och sonen fick sig varsitt  stick. Det var bara att plocka in mat, tallrikar, bestick och glas inomhus i den alltför "goa" värmen... ;-)

I morgon kanske det blir regn...;-)

Ljus och kärlek
❤️

Kommentera inlägget här :