Samla intryck del 1

publicerat i Allmänt;
Nu har jag betalat för att slippa ha annonser på min blogg. Det råkade tyvärr bli en igår...ogillar!

Vi svängde precis in på gården när det mörknade, åskan mullrade och regnet föll, hårt smattrande mot taket...temperaturen sjönk snabbt från 30 ända ner till 23 ;-)
Skönt med regn men inte med hagel!!! Det studsar på den brunbrända gräsmattan och alla växter duckar förskräckt.
Maken och jag startade dagen med frukost på hotellet. Tog sen en promenad i fina Norrtälje medan staden så smått vaknade. De charmiga kvarteren med gamla träkåkar. Solen värmde, 29 grader redan på morgonen. 







Vi checkade ut och lämnade en stad som alldeles klart gav mersmak!
AC i bilen är något gudomligt när temperaturen går upp till 33.5 och inte en vindpust i sikte....
"Vårt" hotell :-)

Konstsjälen måste få sitt. Vi stannade vid Järnboden i Harg och betraktade konstverk. Jag fascinerades framförallt av Matilda Bengtssons metalltrådsskulpturer. Jag hade sett några av hennes träd i en affär i Öregrund och blev glad över att få se dem även i Järnboden. Och jag kunde inte låta bli, jag köpte den allra minsta av dem. :-)
Nyfiken? Kolla gärna: www.matildabengtsson.se
❤️
Ett utmärkt ställe för konstutställningar!

Nästa stopp blev Lövstabruk. Där har vi varit flera gånger förr men vem kan tröttna på detta vackra ställe? Vi hittade en någorlunda skuggig plats på charmiga Café Norra Portens gård. Lunch!


"Bara så ni vet...." ;-)

Via Älvkarlefallen hem till Gävle. 

Vi konstaterade att vi hunnit med mycket på kort tid under vår minisemester. Lite mer hade vi nog kunnat hitta på om inte temperaturen nästan fick våra hjärnor att "koka" ;-)

Att jag gjorde resan känns som ett stort steg för mig. Att orken fanns där! Kanske kommer det "surt" efter i form av trötthet och smärtor...kanske...men det är då det...det var i alla fall värt det! 

Hunden var överlycklig när vi kom hem. Av de två hundvakterna var bara den yngste kvar. Våra söner gjorde vår resa möjlig och det är vi djupt tacksamma för. ❤️
När jag kommer hem efter en resa, känns ofta de ställen jag besökt som en chimär. De finns, de är verkliga, jag var där!...men ändå inte....Det som hänt känns overkligt. Lever i minnet men.... Troligen beror det på utbrändheten. Jag har svårt att få en samlad bild av alla intrycken. Men med foton går det bättre. :-)

Åskvädret har dragit förbi...och nu är det hett igen...;-)

Vatten!!!!
❤️



Kommentera inlägget här :