Ett gott skratt

publicerat i Allmänt;
Det visade sig att väderprognosen stämde...snö, blöt, tung snö singlar ner och lägger sig som ett vitt täcke över den spirande våren. Inte lika mycket i stan som i torpet....
Hoppas solen skiner i morgon!


Kände att jag behövde skratta lite så jag googlade om "barns ord om kärlek". Underbart! 
Delar med mig av några;

- Vad tänker de flesta när de säger: "Jag älskar dig"?
- "Man tänker: Japp, jag älskar honom verkligen. Men jag hoppas att han duschar minst en gång varje dag."
(Michelle 9 år)

Åsikter om kärlek:
- "Jag är för kärlek så länge det inte händer när det är något bra på TV."
(Jill 6 år)

- " Kärlek är löjligt...men jag kan tänka mig att pröva det någon gång."
(Floyd 9 år)

Varför drabbar kärlek två speciella personer?
- " Jag tror att det är meningen att du ska bli skjuten med en pil eller nåt, men resten ska inte vara så smärtfyllt."
( Manuel 8 år)

När är den rätta åldern att gifta sig?
-" När jag är färdig med förskolan ska jag hitta mig en fru."
( Martin 5 år )
:-)

Hoppas att du liksom jag blev glad av dessa ord. Underbara ungar! <3

Vår inne :-)

Ha det gott!
Unna dig ett skratt då och då. Eller ännu hellre ofta! Det är bara nyttigt ;-)
Ännu har jag inte hört någon forskare som kommit fram till motsatsen. Så jag skrattar ofta ända tills forskningen säger att det är "farligt"... Då sätter jag kaffet i halsen och fortsätter skratta, så det så :-))
❤️


Kommentera inlägget här :