Naturens konstverk

publicerat i Allmänt;
Efter natt med vacker fullmåne
Tidig promenad i morgondimman 
Staden vaknar upp
Livlig trafik dominerar stadens brus
Cyklande skolbarn vinglar fram, de har inte bråttom
Tonårskillen håller hårt i sin flickväns hand
Vuxna cyklister med eller utan hjälm skyndar på
Några hundar som rastas
Inga affärer öppna ännu
Små grönområden och lyktstolpar får vår hund att stanna upp, måste nosa!!
Några löv på marken
Stilla vatten i ån
Vattendroppar glittrar i spindelnäten
I den grå dimman bor skönheten
I de grå nyanserna
Snart kommer dimman att lätta och solen titta fram




Naturens konstverk! ❤️

En systerson till mig är i Italien, i Assisi. Han delar med sig av vackra bilder därifrån och jag känner en längtan tillbaka till den vackra lilla staden i Umbrien. :-) 
Men när jag tittar mig omkring i mitt närområde så känner jag: Nu och Här=Underbart!  Solen skiner och det är varmt.❤️

Kroppen undrar vad jag utsätter den för ;-) Igår ett hårt yogapass, idag en tidig långpromenad...Hm...men kroppen får faktiskt lov att hänga med knoppen nu, för jag VILL göra det jag gör :-)
Fast i ärlighetens namn, jag har vilat i dag...lite...

Hittade ett bra citat av Voltaire som passar alla kaffedrickare ;-)
"Kaffe torde sannerligen vara ett långsamt verkande gift, för jag är åttiofyra och ännu inte död."
;-)

NAMASTE
❤️

Kommentera inlägget här :