Inte så lätt att bli av med

publicerat i Allmänt;
Host, snörvel, prosit, host, aj i kroppen, aj i knoppen, bläää...

Nej då, det är inte "synd" om mig, det är bara en förkylning...som efter tre dagars uppehåll behagar dyka upp igen. "Hej, hej, du trodde väl inte att du skulle bli av med mig så lätt?" ;-)
Jo, det trodde jag faktiskt...

Eftersom maken mår likadant kan man ju undra om vi fått i oss "barnbarnsbaciller"? Om det är det som spökar så var det i alla fall värt det att ha sondottern på besök <3

Och solen skiner och sprider en härlig värme. Jag bläddrar snabbt igenom nyheterna:

- Påven måste för sin hälsas skull äta mindre mängd pasta.
- Annie Lööf väntar barn.
- SD och SDU fortsätter sitt eget inbördeskrig.
- Hollywoods lyckligaste äktenskap har spruckit (mellan "han" som jag inte vet vem han är och "hon" som jag inte vet vem hon är)
- En arbetssökande med dålig ekonomi vann 10,1 miljoner kr på Lotto.
- Glädjebeskedet: nu kommer vårvärmen!

Ja, det var lite nyheter i korthet, det.



Har försökt sitta ute på balkongen i solen en stund...inte så bra...jag vet, man ska undvika solen vid förkylning...så svårt...
Nu har jag återgått till viloläge i sängen, snytandes mitt allt rödare och narigare näsa...det är nog lite "synd om mig", i alla fall...;-) 
Tack och lov så skränar inte min mås ;-) Det är desto värre skränande på måsarna längs med ån. De är väldigt många...och man får gå slalom mellan de vita klickarna de lämnar efter sig....

Nu lite barncitat igen: 

"Kameler är flickor. Eller flickor är kameler. Vänta lite...alltså många flickor är inte kameler. Jag fattar inte riktigt. Men när vi spelar boll är det mest killar och ingen av oss är kamel."
Hampus 8 år

"Nej, kameler är mest killar. Håriga och inte särskilt söta. Men jag tycker om kameler. Killar är det mera tveksamt med."
Moa 9 år

;-)
( ur "Gud som haver barnen kär har du någon ull". Levengood och Lindell) 

Allt gott till er alla!
❤️
Iförrgårkväll var himlen så där fantastiskt vacker igen :-)


Kommentera inlägget här :