"Det verkar vara nåt på gång..."

publicerat i Allmänt;
23 december 

Vovven med ett <3 på nosen, ligger och funderar på varför vi bara springer omkring och "grejar" istället för att leka med honom..."det verkar vara någonting på gång...det prasslar med papper och dörren stängs för nosen min..."

Yngste sonen är här nu. :-) Idag har jag och han varit in till city och handlat julklappar. Vi var där vid öppningsdags och slapp köer. När vi vandrade hemåt kändes det märkligt att solen sken, vinden var ljum och fåglarna kvittrade glatt...är det vår redan??? ;-) En förvirrande känsla...

Är tacksam över alla julkort som dykt upp! :-) Hoppas att de julkort jag skickat har kommit fram till rätt adressat. Läste att det försvinner många julkort varje år. Posten föreslog att man skulle skriva avsändare på kuverten, men hur kul är det? Det är ju lite av spänningen att inte veta vem som skickat förrän man öppnat. :-)

Dan före dopparedan. Drottningen fyller år. Grattis till henne! 
Läser att sångaren Peter Lundblad är död. Förbaskade cancer! Istället för julsånger kommer jag på mig med att gå och nynna på "Ta mig till havet"...

Om inget oväntat inträffar kommer vi att få en lugn jul här. Precis som jag vill ha det. Just idag är jag väldigt tacksam över att maken har tagit en stor del av städningen och nu satt in skinkan i ugnen. Han verkar trivas med sysselsättningen för han visslar på julsånger hela tiden ;-)

Julönskan

En stilla tid
I ro och frid

Stjärneglans
Och julekrans

Änglaspelets ljud
Kärleksfulla Glädjebud
❤️

Pyntat lite :-)

Plötsligt dök det upp en "jättetomte" ute på ån...;-))

Önskar er alla en fin kväll, vare sig ni "sitter uppe" eller inte. I morgon kommer en julhälsning här på bloggen. 

Allt gott! Ljus, värme, frid, fred, glädje, kärlek...önskar jag Dig! 
❤️



















Kommentera inlägget här :