Love last forever

publicerat i Allmänt;
"Love last forever"...Mando Diao...
Älskar den låten! Går och nynnar på den varje dag. 


"Varför gör du så?"
"Vaddå?"
"Så där. Trycker där? Klicka här i stället, det går fortare."
Sonen ifrågasätter mitt beteende på min mobil. 
"Jaha". "Varför då?"
"Det går fortare."
"Fortare"...det är skillnaden mellan hans generation och min, känner jag. Det kallas ju inte mobil det jag har, det kallas "smartphone"...och den är snabb, bara man klickar rätt.. Problemet är att jag inte har det behovet, att det ska gå "fortare" alltså. Så jag fortsätter mitt osmarta beteende ;-) Jag börjar bli "gammal och besvärlig" märker jag. Hi hi...;-)



Silver till tjejerna! Hurra!!! :-) Och grattis Norge till guldet. :-)



Delar med mig av några positiva nyheter från Good News Magazine :-)

- Försäljningen av ekologiska livsmedel ökade i Sverige med 38% under 2014

- Malawi, Afrika, förbjuder barnäktenskap. Lägsta ålder för giftemål är nu 18

- I Senegal är kvinnlig könsstympning på väg att utrotas

- Jättesköldpaddorna i det vilda har börjat föröka sig igen. För första gången på över 100 år

- Indiens tigrar har ökat i antal från 1706 år 2011 till 2226 år 2014

- I Paris har man ett elbillånesystem som blivit en stor succé 

- Kollektivtrafiken i USA är på frammarsch 

För varje positiv nyhet jag förmedlar så känner jag att jag mår bättre och bättre. Det är som om något läks. Som små, men ändå, viktiga bitar på vår jord läks. 

Vi behöver detta. I vårt land där hatet växer ( idag slutar Alexandra Pascalidou på P1 för att hatet mot henne blivit för mycket att bära), och yttrandefrihet verkar blivit detsamma som rätten att hata, hota och kränka...

Det här är svåra sår i vårt samhälle som måste få chans till läkning. Men hur få bukt med detta? 
Jag vet inte...
Men jag har mitt hopp. Mitt kanske naiva hopp, om att det goda alltid segrar. För vi som väljer kärlek är betydligt fler än de som väljer hatet.
Eller hur?

"Love last forever, last forever..."

Ljus och kärlek!
<3
❤️






Kommentera inlägget här :