"Frufridagen" ;-)

publicerat i Allmänt;
En bra frissa är guld värd! ;-) Det är en speciell känsla att få kalufsen klippt. Det är en både fysisk och psykisk lättnad tycker jag. Man kommer "tung" och trött till salongen. Man går lätt och glad därifrån. ;-) Det är inte utan att man känner sig lite "ny"!

Så heder åt alla härliga frissor, ni förnyar oss! 



När allt kändes som allra mest negativt tidigare i veckan, damp tidningen Good News Magazine ner i brevfacket. En skatt att ösa positiva nyheter ur! Jag ska dela med mig av dessa framöver. När orken kommit tillbaka.
Men ett citat ur den vill jag dela nu:
"Du behöver inte skrika 
högst för att bli hörd, 
eller vara störst för att bli sedd.
När du visar respekt för den du
pratar med, och engagemang
för det du pratar om,
kan det vara tillräckligt 
spännande med en viskning."
<3

Nu återgår jag till mitt viloläge. En massa som jag "borde" men nej, vila är det viktigaste "borde" just nu. Maken var och handlade och kom hem med min favoritglass, favoritgodis och skvallerblaska...utmärkta "viloingredienser" och väldigt gulligt av honom också. <3 Gula tulpaner fick jag också! Men fattas bara det är ju "Frufridagen"! He, he...jag tycker att det låter som en dag där herrarna är fria från sina fruar! :-) Men nej, det är en dag då karlarna ska "hushålla" och fruarna ligga i sängen hela dagen. :-) 
Känns inte speciellt tidsenligt...så därför tar jag hand om tvätten själv medan maken lagar mat. Sen ska jag vila ;-)

Allt gott!
Ljus och sinnesro!
<3

Kommentera inlägget här :