Ja, jag vet!

publicerat i Allmänt;
Nu talar husets ting  till mig igen:
-"Hörrö!", skriker den mer än överfyllda tvättkorgen, "jag klarar inte detta längre, jag bågnar under denna tyngd. Tvättdax, hörrö!"

-"Ja, jag vet, jag ska..."

-"Okey, nu står vi här, snyggt uppställda, när tänker du börja måla igen?",ropar staffliet och färgerna.

-"Mmm...jag ska bara..."

-"Du måste rensa", gnäller lådan som jag knappt kan dra ut.

"-Ja, jag märker det..."

-"Ja, så här går det när man inte sköter om mig", säger badrumsskåpet, och kastar ut deodoranter, mascaror, tandkräm, parfymer mm  som regnar ner över mig när jag öppnar skåpdörren....

-...."suck"....

Och nu skriker magen: "hungrig"!

-"Okey!" :-)

Min tandläkare var i alla fall nöjd med mig på kontrollen idag. Inga hål! Lycka! :-)

Tvättmaskinen går för fullt nu, maten är snart klar...och det andra får ge sig till tåls en stund till ;-)

Jag slår dövörat till. Så det så!

Allt gott!
❤️


Kommentera inlägget här :