Från krusning till storm

publicerat i Allmänt;
Tröttheten tillhör sjukdomen. Värken likadant. Tröttheten som inte går att sova bort. Värken som finns i hela kroppen, flyttar lite på sig då och då, känns som tandvärk...



Efter en intensiv söndag i Stockholm och flera timmars jobb idag, slänger jag mig ner på sängen. Vila!

Tacksam för att jag har den möjligheten. En bostad, en säng och tiden att vila.



Vi hade turen att vara på rätt ställen i Stockholm igår. Visst regnade det mycket, men vi såg inga översvämningar. Så vi kom i tid till dopet. I Tullinge kyrka. Där rådde en varm stämning. Att träffa släkt och vänner gjorde stämningen ännu mysigare. Alla dessa kramar. 4 generationer på plats. Det är så härligt, tycker jag. Eftersom jag numera tillhör den näst äldsta generationen så känner jag mig både ung och gammal på en gång. :-)

Men jag inser att jag aldrig blir en "dam". Där kom jag i lite finare långbyxor och en lite finare tunika, alltså inte direkt vardagsklädsel. Men "alla andra"(nästan ) kvinnor kom i klänning...Jag har ingen klänning eller kjol som passar för dylika tillfällen. Och jag trivs så bra i långbyxor....sån är jag...;-) Men i slutet av november, då blir det till att hitta något snyggt och bli en "dam". För då blir det bröllop! Äldste sonen ska "gå sta och gifta sig"! :-) 



Läser med glädje alla goda nyheter om all godhet som visar sig nu. Medmänskligheten. Speciellt mycket har jag läst och sett bilder från samhällen i Jämtland där befolkningen gått ihop och välkomnar flyktingar och bjuder in dem till aktiviteter och umgänge. Där man insett att ett varmt bemötande är a och o för en lyckad integrering. Heja Jämtland och alla andra häftiga ställen som "gör något". Gör gott!



"Det som började som en krusning är nu en storm av medmänsklighet och solidaritet."
- Alice Bah Kuhnke -

Sagt under talet på Medborgarplatsen igår. Manifestationen som samlade 15000 människor, trots ihållande regn. :-)


Häromnatten ute i stugan silade starkt ljus från månen in i sovrummet. In genom glipan mellan fönster och rullgardin. Jag la mig till rätta i sängen så att ljuset föll på mig en stund. Det kändes härligt och jag somnade gott. Så tryggt det är med månen. Och magiskt. 

Delar lite fler bilder med klok text från "Vägra Följa John" :-)




Månljus eller inte: Sov gott i natt! ❤️



Kommentera inlägget här :