Yoga, minnen och väder

publicerat i Allmänt;


Jag tror jag tar tillbaka orden om en sommar som stannar kvar...i alla fall så stämmer det inte så bra med vädersituationen här just där jag är, just nu. ;-) 
1 september och det slog om till mörkare och kallare väder. Och i morgon ska det regna mycket här där jag är...
Men men
Blir väl ingen regndans iklädd klänning för min del men väl i stövlar och jeans...kan jag tro ;-)

Startade dagen med ett yogapass. Så skönt med yogan. Först ger den mig energi för dagen sen blir jag så där skönt sömnig på kvällen. <3

:-))

Det enda som störde yogan idag var att flera deltagare glömt att stänga av sina mobiler....
"Bara uppmärksamma, inte bedöma eller döma" ;-)

❤️


I morgon tänker jag dela med mig av något som gjorde mig glad och hoppfull idag. :-)

Idag är det tre år sedan min mors make slutade sin jordevandring. Om han hade levt nu hade de firat 30-årig bröllopsdag idag. Det känns sorgligt att det inte blev så. 
Jag minns så väl bröllopet ombord på en båt i Stockholm. Min äldste son var bara 3 veckor och låg och sov i sin barnvagn hela vigselakten. Sen vaknade han precis när akten var över och det var dags att kliva i land för bröllopsfesten :-) Men med på sin mormors bröllop var han i alla fall! :-)

❤️

God Natt min värld
Nu vill jag sova
Sova lugnt och tryggt

Få vila från världens oro
Från hatet och hoten
Från konflikter och intolerans 

Vila öronen från världens brus
Vila ögonen från tusen bilder
Vila munnen från pratet 

Släppa spänningar
Drömma drömmar
Bearbeta intryck

Kanske nås utav ett budskap
Kanske finna ett svar
I drömmens kodade språk

I tillit vill jag sova
I vetskapen om änglavakt 
Vid min dörr och vid min sida

Låta mörkret omsluta mig
Tills ljuset väcker mig

❤️

Sov gott när det blir så dags :-)
❤️


Kommentera inlägget här :