Hur är det?

publicerat i Allmänt;

God Morgon! Jag har precis nu startat upp en god vana :-) Ja, alltså, det ska bli en god vana....och det är en God Vana. ..om ni förstår? ;-) 
Börjar dagen med en mugg varm citrondryck :-) Har läst att det är bra för väldigt mycket av kroppens funktioner. Återkommer till det....:-)

Min tid som "hockeyänka" har startat i och med gårdagskvällen. Nåja, nu är det inte så negativt som det kanske låter ;-) Egentid, kan man ju också kalla det. 
Make och son såg första hemmamatchen live, jag och hunden såg den till och från via TV:n. Hunden mest "från"....Brynäs vann! Såklart! ;-))
(Går ju an att vara kaxig nu ;-)
---

Har ni tänkt på alla de där fraserna vi har som svar på frågan: "hur är det?"

"Jo, tack, det är bra" (skönt att höra du!)

"Jo, tack det är väl bra" (viss tvekan där)

"Det är huvudet upp och fötterna ner" (hurtigt svar)

"Tack, det är som vanligt." (?)

"Det är jämna plågor." (Aj då)

"Man mår som man förtjänar." (Hm...)

"Det är bara fint serrö, bara fint" (Men så bra!)

"Det är lugnt. Tror jag" (?)

"Jo, då, det går väl an" (hm)

"Man ska väl inte klaga" (men...?)

"Alldeles utmärkt, faktiskt!" (Oj, då!)

"Det har väl varit bättre...men 
sämre också" (Aha...?)

"Tackar som frågar" (och???)

"Jo, men, det känns bättre nu." (Än??)

"Tja, förutom det där med armen, och hostan, så..." (Javisst ja...)

"Jo'rå". (Aaa, förstår precis...??)

"Det finns hopp om livet." (Ja, det får vi verkligen hoppas!)

"Bara bra! Själv då?" (Ähh...jorå...)

"Och vad ska jag svara på 
det?" ( det undrar jag också!)

"Tummen upp!" (Gillar!)
;-))



Det låter tryggt! ;-) Eller hur? Så försök att inte oro dig så mycket idag. Så försöker jag låta bli att oroa mig så mycket...jag har blivit bättre på sånt på senare tid...det kanske är åldern? Eller visheten? Kan det vara så, tro? ;-)

Nu gör vi oss en så bra dag som vi bara kan! Med på det?
Upptäck gärna mellanrummen ;-)

Ljus, styrka och kärlek inför din dag 
❤️



Kommentera inlägget här :