Med naturglasögonen på ;-)

publicerat i Allmänt;
Vårsöndag. Med sol och värme. Och en koltrast som inte ville fastna på bild ;-)

Vi mötte dagen via en promenad. Längs väg och in en sväng i skogen. 
Solljuset glittrar i dikesvattnet :-)

Bäckens porlande är som vårmusik :-)

Hade "naturglasögonen" på mig idag. De som gör att jag ser naturens konstverk tydligare. Färgen, formen, mönstren...i det stora och det lilla. Som får mig att plocka upp björknäver och studera lite extra. 



Allt har sin skönhet :-)

En vacker sten på fårskinn från Gotland :-)


<3

Det blir både lite vila och lite röjning på gården idag. Äntligen går det att börja fixa :-) Vårstäd och vårbruk. Underbart! 

Ibland tröttnar jag på att leta positiva nyheter i nyhetsflödet och kommentarsfältet. Speciellt när man läser om en kvinna som engagerat sig för flyktingar och vill öppna asylboende men hindras av byråkrati och framförallt hemska hot och hat...Och när man läser om tiggaren som fick hjälp med bostad och jobb av kärleksfulla människor, nu varit utsatt för mordbrandsförsök...
Människors omänsklighet skrämmer mig... Särskilt när den börjar "normaliseras"....


Vi måste samla mod och våga säga ifrån. Vi måste vakna i tid. Vi måste stödja alla modiga och medmänskliga människor. 
Tycker jag. Vad tycker du? 

Idag fyller mitt barnbarn 2.5 år ❤️ Grattiis underbara busunge, jag längtar efter Dig!

Tacksam för denna dag. Snart ny vecka. Med nya möjligheter. Låt oss skapa en medmänsklighetens vecka! :-)

Gå varsamt på vår jord
Dela kärleksfulla ord
❤️
Må kärleken omfamna Dig
och må ljuset lysa upp din livsväg
❤️
NAMASTE 
❤️
Så här kan man också sova...vårtrött hund ;-)


Kommentera inlägget här :