Stadens brus

publicerat i Allmänt;

Efter frukosten startade vi dagen på bryggan. Stilla vatten. Stilla stund. Jag som vanligt med fötterna i vattnet. Sprattlar lite. Ringar på vattnet. :-)

Vackra tunna fjädermoln på himlen. Det blir en varm dag.

Vi har packat det mesta som ska med till stan. Packar ihop lite till och lämnar idyllen. Bilen är nästan fullpackad med tvätt.
Molnigare i stan. Men tryckande varmt. Först till företagslokalen för jobb. Roligt jobb. :-)

Sen tvättdags. Vi kör på två ställen. Jag tvättar kläder i badrummets maskin. Maken tvättar mattor i den gemensamma tvättstugan. En hel del annat att göra också. Och mat? Hur gör vi med mat? Både i kylskåp och frys gapar hyllorna tomma. Beställer pizza och får hemkört. Smakar bra. Tvätten hänger på tork både inne och ute på balkongerna. Det syns att vi är hemma. ;-)
Fågelsång är utbytt mot måsskri. Trafik och då och då höga röster utifrån. Stadens ljud. Nu på sommaren också ljudet av båtmotorer nere på ån. Jag tycker om stadens brus men längtar ändå tillbaka till tystnaden i torpet.
Det har mörknat på himlen och börjat blåsa rejält. Ska åskan som härjat söderut komma hit tro?

Det regnar lite...sen kommer solen igen. Nu hörs musik på avstånd och barnskratt. Barnskratt är så smittande. :-)

På kalas i morgon! På Dalarö. Där har jag aldrig varit förut. Present inslagen. Sonhustrun fyller 30. :-)

Jag hoppas att du också har en perfekt dag då och då. Även om den inte ser ut så här som på bilden. Vad är en perfekt dag för dig? Vad innehåller den? Kanske inget annat än vila? Det är gott nog det ibland. Och nyttigt. :-)

Ljus och Kärlek
❤️

Kommentera inlägget här :