Sommar och jobb i torpet

publicerat i Allmänt;
Morsdagsbuketten blommar ännu. <3

Vilken värme! Fantastiskt! :-) Dock för varmt för att arbeta ute, får bli korta pauser i solen. Har en hel del att stå i med företaget. Mycket att göra är positivt! :-) Det betyder att vi har flyt :-) 
Kan verka lite förvirrande att jag ibland skriver att jag jobbar i stan och ibland på distans från torpet. Men det är precis så det är. Det är så mitt arbete funkar ;-) Förr var jag tvungen att vara i arbetslokalen hela dagarna, nu har jag delvis andra uppgifter som kan skötas härifrån. Även maken kan sköta en del av arbetet på distans.
Vi är lyckligt lottade som kan ha det så här! :-) Och vi är tacksamma. <3

Men det krävs självdisciplin när arbetsdagen inte är inrutad. Vissa dagar finns tider att passa andra är fria. :-) Perfekt för mig som är begränsad av min sjukdom och följderna av utbrändhet. Så glad över att det ordnat sig så bra :-)

På Fb dyker bilder av nybakade studenter upp. Jag blev tillfrågad av min tandläkare, när vi skulle boka tid, om jag hade någon student eller någon avslutning att gå på. "Nej," konstaterade jag, "den tiden är över, nu får jag vänta på barnbarnens avslutningar"...;-)

Igår tog vi bort vår gamla videospelare från TV-bänken. Vi använder den aldrig. Den och filmerna står bara och samlar damm. Men många minnen väcktes till liv när jag läste på filmomslagen. "Pretty Women" "Titanic"...filmer som man sett om och om igen :-) Pretty Woman, åh, vad jag älskade den...trots att storyn om den "lyckliga horan" är genomfalsk...Hollywood kan! Förpackad i en romantisk förpackning med två bra skådespelare blir det en förförisk film :-)

Har börjat rensa i bokhyllorna här i torpet också. Blev sittande med en poesibok av Bo Setterlind och hittade några härliga Haiku-dikter skrivna i Japan. Här är ett urval:



Har "ramat in" dem lite och gett dem lite färg :-)

Läste häromdagen att i Kina finns speciella bilparkeringsrutor för kvinnor...lite större än vanliga och med streck tydligt målat i rosa färg...varför? Det får ni lista ut själva. :-) milda makter! Där florerar fördomarna!!!

Jag hoppas att din dag varit en bra dag och så önskar jag dig en riktigt fin helg! 
❤️

Kommentera inlägget här :