Räven, en gåta

publicerat i Allmänt;
Det var hunden som fann den. Räven som låg i diket. Där ute i skogen, vid ängen och den gamla ladan.  En ung räv. Den låg så fint där, som om den lagt sig för att sova. Eller som om någon placerat den där. Fridfull såg den ut. Så fin. Inga synliga tecken på skabb. Och inga bitmärken. 
Jag sparkade lite snö på hunden för att hindra den från att gå ända fram. Han var både nyfiken och avvaktande. 
Vi kopplade hunden och gick hem. Vad gör vi? Vad gör man i en sån här situation? Vi kontaktade granne för att varna för att ha hund lös på promenaden. Grannen kontaktade jägare i trakten. Tack och lov för jägare ibland! ;-) De kom två stycken med två schäfrar. Maken gick med för att visa vägen. 
Även för dessa män är rävens död ett mysterium. Den är inte skjuten, inte anfallen och inte synligt sjuk. Männen la räven på sparken. Den ska nu föras till ett "ställe" för undersökning.
Tills vi får svar är detta en gåta....

Kollade vad räven har för budskap enligt Solöga:
"Ett kreativt sinne finner alltid en lösning. Min gåva till dig är att lita på dig själv."
❤️ 

Och Schäfer:
"När du låter livets alla skeenden stärka dig, förändras ditt liv till det bättre. Min gåva till dig är att känna dig styrkt av livet."
❤️

Om du undrar vem Solöga är så googla gärna och läs om henne. :-) Carina Solöga Högman, sångerska och författare.

Solljuset strilar in och lyser upp tillvaron och sinnet. :-)

Ännu en härlig vårdag! Tacksam :-)

Maken ska åka in till stan på en ödesmatch..."efter den här matchen får du nog ha mig hemma ett halvår", säger han...aha....;-) 

Och i kväll är det "Mellofinal". Heja Frans, säger jag. Jag kikar väl fram bakom staffliet och tittar med halvt öga och lyssnar med två öron ;-)

Till sist vill jag dela med mig av dessa, som jag gillar:




"Ge aldrig upp!" :-)


Det är det jag gör en hel del nu. "Looks inside"...
Öppnar upp, vaknar...en bit i taget...

Hoppas att du har möjlighet att njuta av våren. Av solen. Av värmen. Av ljuset. En bit i taget...

NAMASTE
❤️

Kommentera inlägget här :