Överleva och medleva

publicerat i Allmänt;
Det finns numera dagar för allt. För att fira eller uppmärksamma. Idag är det internationella fibromyalgidagen. Inget att fira, förstås, men något som behöver uppmärksammas. 
Från Fb.

För ökad förståelse så skrev jag för några dagar sen dessa ord:

Som om du först måste ta bort en tyngd, ett stenblock, från dina ben, för att komma upp ur sängen. (Nej ingen hund på benen...;-)

Som om du låg på taggtråd som skar in i din rygg.

Som om någon tryckt på dig en hjälm på ditt huvud, en hjälm som klämmer åt.

Som om du befann dig i en dimma, tät dimma. 

Eller som om du hade tandvärk i hela kroppen. Värk som förflyttar sig från del till del. 

Som om du plötsligt tappar ord eller orden som kommer ut ur munnen är något helt annat än orden du tänkte...

Vad har jag gjort nu som orsakat detta? Undrar du. Du har inte gjort något speciellt. Fibromyalgin har bestämt sig för att besöka dig. 

Eller rättare sagt, mig.

Jag ifrågasätter inte längre "varför"
Det finns så många teorier
Jag prövar inte längre så många metoder, yogan är det som passar mig. 
Jag försöker acceptera och leva med.
Istället för att kämpa emot och bli deprimerad.
Det svåraste är att få andra att förstå, att idag, räcker inte orken till annat än att vara...
❤️

Alla dagar är inte så. Ingen dag innehåller alla de delar jag skrev om. I alla fall inte för mig. Tack och lov. 

Det är en sjukdom som man överlever. Det är en sjukdom som man "medlever"...

Älskar den här bilden från sjön idag. Ser så somrigt ut :-)

Hunden har börjat äta mer av sin "dietmat" nu. Med hjälp av lite "krydda", dvs smulor från en Frolic...Enda problemet är dock att han nu vill ut mellan kl 4 och 5 på morgonen och "göra det stora"..,;-)



❤️

Lite jobb och mycket vila för mig idag. Vädret blev bättre än vad prognosen sa. :-)

Hoppas att Du, just Du, mår bra!!!
❤️


Kommentera inlägget här :