En munk och en bulle ;-)

publicerat i Allmänt;

Kanske borde jag denna dag skriva om Kanelbullar? Det är ju "Kanelbullens dag" idag. :-) Okey! Jag har ätit en kanelbulle idag. Hunden tyckte att jag kunde dela med honom men det tyckte inte jag. Han fick den sista "pyttebiten". Grym? Jag? Hm...för inte så länge sen alls stal han min bulle som låg i "noshöjd" på soffbordet...jag hade bara hunnit ta en tugga och han "råkade" bara "ha vägarna förbi"...liksom ;-))
Dock är det ju såhär: hunden kanske borde fått en större bit av bullen eftersom det också är "Djurens dag" idag...En dag för att uppmärksamma djurrätt och djurskydd. Men...ingår Kanelbulle i djurrätten? ;-)) Skämt åsido, det är bra att det finns en sån här dag även om den inte verkar få någon uppmärksamhet i media...
Varför nu just den 4 oktober? Jo, det är Franciskus av Assisis helgondag och han är djurens skyddshelgon :-)
Fick jag ihop det här nu? Med Kanelbullar, Djurens dag och Franciskus? Hi hi...hur som helst, nu är det nerskrivet ;-))

Både förmiddagen och eftermiddagen innehöll promenader. Kylig, klar luft. Och varmare kläder. Dags att leta efter vantar och mössa! ;-)

Båten är uppdragen på land. Växter intagna. Vi "höstar" lite mer dag för dag. :-)

Höstvackert vid sjön

Pax et Bonum
❤️

Kommentera inlägget här :