Rätt val och blå nyanser

publicerat i Allmänt;

När jag äntligen bestämt mig för att nu åker vi till torpet (hade en del andra planer också) så känner jag det där inom mig igen, den där insikten om "rätt val" som dyker upp ibland. För i torpet har en propp gått sönder. Pumpen fungerar inte bl a. Det innebär att vi varken har vatten eller kan spola på toaletten...

Tack och lov kan maken fixa detta men det var bra att vi åkte hit!

Fullt så varmt och soligt som vi hoppats på känns det inte ute eftersom det blåser. Men ändå...det är Vår! 

Jag fick vara "hockeyänka" länge igår kväll. ;-) Först i femte perioden avgjorde Brynäs med matchens enda mål... Hög spänning under den matchen ;-) 

Det är sällan man pratar om så allvarliga saker som självmord i ett underhållningsprogram, men det gjorde man i Skavlan igår kväll. Mycket bra! Och lärorikt. Rekommenderar att du ser det om du missade igår. <3
Ingenting blir bättre för att vi undviker att prata om det. Vi måste prata om det. Vi måste våga prata om det svåra. Det lättar. Och all denna skam. Vad ska vi med den till?
Som de sa i programmet: vi kan alla drabbas av något svårt som leder till depression och i värsta fall till självmordstankar...Vi måste våga prata och det finns hjälp. 
Att det fortfarande finns så många tabun kring det psykiska lidandet...det är väl märkligt! Man behöver inte alltid svara "jotack, det är väl bra!"när någon frågar hur man mår. För det är inte alltid bra! Och när vi frågar, fråga en gång till...<3





Har tagit med mig tre påbörjade målningar från stan. Har ännu inte bestämt mig för vilken jag ska avsluta först....Helt klart är att det handlar om blå nyanser ;-)

Jag tänker inte skriva något om den trumpne over there...är så less på alla dumheter...

Inte heller skriver jag något om alla dumheter här i landet...
Inte i detta inlägg i alla fall...

Så var det dags för sommartid igen. Klockan ställs...fram en timme. 

Och dessutom är det Earth Hour i kväll. Vi släcker våra lampor och tänder ljus mellan klockan 20.30 och 21.30. Mysigt! 

Nu ska jag så några frön och därefter måla lite. Om kroppen tillåter det. Eller rättare sagt: så mycket som kroppen tillåter. 

Ha det gott! 
Ljus och Kärlek
❤️


En målning som har några år på nacken. "Virrvarr" kan man tycka men det finns mycket i den att upptäcka. ;-)

Kommentera inlägget här :