Vårens första :-)

publicerat i Allmänt;

Hunden och jag satt en stund i solen och mediterade idag. Eller, jag mediterade och hunden stirrade förväntansfullt mot grinden, undrande om inte husse snart skulle komma tillbaka. 

Det var skönt att sitta så, tyckte jag. I lä för den brusande vinden. Så varmt i solen. 
Koppla bort och koppla från och koppla av. 
En stund...

Lite tidigare hade vi varit på promenad. Vårens första Citronfjäril fladdrade förbi oss. Jag kom att tänka på att så mycket är "den/det första" på våren. Precis som mycket är "den/det sista" på hösten. Då med lite vemod, nu med glädje. 

Och rätt som det var hittade mina spejande ögon tre små blå...blåsippor som yrvaket tittade upp bland fjolårslöven. 

Jag kunde inte låta bli att plocka dem. <3

Fåglarnas sång har ändrat sig lite till lite mer "drillande" nu. :-)

Igår såg vi första ormen. En snok, tror vi. Svårt att avgöra när man inte ser huvudet så bra. 

Målningen växte ytterligare i går kväll. Färgerna på fotot är inte så bra, i verkligheten är den mer blå, men man ser flera nya "figurer" som vill vara med. ;-)

Fortsättning följer...


Jag har plockat fram min gamla symaskin. Dammat av den. Tänker inte sy utan skänka bort den till någon som kan ha glädje av den. :-)

27 mars. För 14 år sedan begravdes min svärfar denna dag. För 18 år sedan dog min pappa denna dag. Två män som vi saknar.

"Vårvindar friska, leka och viska...":-)

En dag i taget, ett ögonblick i sänder. 
Var varsam om dig och de dina.
Andas. 
❤️

Kommentera inlägget här :