En sommardag i maj <3

publicerat i Allmänt;

Hunden lägger sig flåsande ner i skuggan. Sonen sitter i solen, "bäst att passa på" ;-) Jag överger tanken på att man ska "svettas in våren" och byter till sommarkläder. För det är ju plötsligt sommarvärme! 


Äntligen går det att vädra ut vinterkylan i gamla stugan. Upp med dörrar och fönster. 

Citronfjärilarna dansar i solskenet. Första humlan surrar. Nere vid sjön fläktar det skönt. 

En Sorgmantel har landat på vägen. Jag lyckas få den att flytta sig till vägkanten. 



Det är plötsligt fredag igen. Hoppas på en fin helg för oss alla!

Oj, nu hör jag bekanta ljud från TV:n...det är...hockey! Åh, nej, inte nu igen....;-) Sonen upplyser mig om att hockey-VM startar idag... Det förklarar ju det vackra vädret...VM spelas alltid under den varma årstiden ;-) Suck...jag är gammalmodig nog att tycka att hockey är en vintersport...hi hi....:-)

Jag går ut i solen...

Ljus och Kärlek
❤️

En titt in i gamla stugan. Mattan ska hem och tvättas. ;-)

Kommentera inlägget här :