Skönheten jag ser :-)

publicerat i Allmänt;

”Nu är hösten inte vacker längre”, tänker jag när jag vandrar genom de blöta bruna löven på marken. 

Men...jag stannar upp. Om man tittar efter så ser man att det finns skönhet även i dessa löv. Alla är i olika stadier av förmultning. De har olika färgnyanser. Olika mönster. De har Sin skönhet. 

Jag tycker bättre om ordet förmultning än förruttnelse

Det dyker upp många tankar om döden så här när Halloween och Allhelgonahelgen närmar sig. I alla fall i mina tankar. De nära och kära som lämnat jordelivet och på min egen död, som jag ju inte vet något om. Jag tycker inte om orden: av jord är du kommen...osv...Döden handlar för mig om själen inte om kroppen. Kroppen är ett skal under jordevandringen. Jag vill ha orden: ”Av ljus är vi komna och till ljuset ska vi återvända.” På min begravning :-)




Det var inte långa stunder sol idag men där fanns ett ljus...ett fint ljus.
Skönhet <3


Det blev lite av en betraktelse i inlägget idag. Jag tycker om att stanna upp ibland och betrakta. Se, känna, höra...livet...livsprocessen. Kanske ser inte du skönheten i de bruna löven på samma sätt som jag gör men här bjuder jag på den skönhet jag ser. :-) 


Kärleksljus
❤️

Kommentera inlägget här :