Tupplur kanske?

publicerat i Allmänt;
Kyrkklockorna påminner mig om att det är söndag. 
Hänger ut sommarjackan på balkongen för vädring.
Vi är i stan för tvätt, jobb, möte...

Det är högvatten i Gavleån. Solen glittrar i vattnet.   

Letar rätt på Gotlandskartan för att pricka in sevärdheter och utflyktsmål. För trots så många Gotlandsresor ända sen barndomen, finns det platser jag ännu inte sett. 

Blir snabbt trött och vilar...det är ju ändå Vilodagen ;-) 

Måste stänga fönstret efter en stund. Ett tydligt vårtecken hörs därute: MC-dags :-)

Jag väljer bort att se "The Handmaid’s tale". Vill inte se scener som gör mig upprörd och stannar kvar på näthinnan. Det räcker med kvinnoförtryck i världen och nuet ändå. Jag hoppas på en bättre framtid...för både kvinnor och män...
Så känner jag. 

Nu är jag trött...igen...
Sån är vårdepressionen. 
(null)
Inte fullt så kanske...;-) 

(null)
Man ska se på livet mer som en hund...kanske ;-)

Önskar dig en fin och helst lagom varm Valborg! 

Kärleksljus
❤️

Taggar: #tupplur#kyrkklockor#vilodag#jobb#tvätt;

Kommentera inlägget här :