När himlen färgas lila

publicerat i Allmänt;
(null)
När solen gick ner igår färgades himlen så här otroligt vackert. 
(null)

(null)

Jag är så där härligt uppslukad av en bok. Så pass uppslukad att jag väljer att gå upp och sätta mig i sköna fåtöljen och läsa i sena natten, när tinnitus gör det svårt för mig att sova. 
(null)
Det är Stina som "uppslukar" mig. Hennes ord, hennes berättelse. Smärtsamt. Ändå styrka och glädje. Min egen livsberättelse är annorlunda, men här finns ändå många beröringspunkter. Vi möts i mycket och jag känner hennes sorg och längtan som en del av mig. 

(null)
Mitt sällskap i natten...;-)

Fler besökare väntas under dagen. Lägenheten kommer fyllas med ännu mer liv och rörelse och nattgäster i alla rum. Mer mat behöver inhandlas. 

Ute är det plusgrader och vrålhalt. Minns med tacksamhet julaftonsvädret. Under juldagskvällen skrattar vi gott för femtioelfte gången åt Lasse Åbergs Sällskapsresan. Vi är tre generationer och vi skrattar trots att vi kan i stort sätt alla repliker. Vilken lyckad film! :-) Sonen upptäcker plötsligt något "nytt". Städerskan i en av slutscenerna, är inte det... Gösta Ekman...??? Jo, men det är det ju! ;-D Så oväntat...och vi har inte upptäckt det förrän nu! ....

Tröttheten och värken lägger sig tung över mig nu. Sorgen jag lyckats lägga åt sidan under tre dagar gör sig påmind...samla kraft...inte visa så mycket utåt...orka, orka, orka...

I morgon arbetsdag igen. Två stycken vardagar. Sen långhelg igen. Men lördag blir nog arbetsdag för oss ändå. 

Gäspar stort. Snart tar vi oss nog en tomtegrötslunch, jag och svärmor. :-) 

Det var jordskalv här i stan igen igår kväll. Inget vi kände av här ute i havsbandet. Moder Jord är orolig...

God fortsättning och var försiktig i trafiken! 

Kärleksljus
❤️


Kommentera inlägget här :