Tiddelipom

publicerat i Allmänt;
Morgon. Eller förmiddag om man tillhör den morgonpigga typen. ;-) Vi slår på tv:n. Fantastiska Kalla tar guld!!! Jaaa!!! Vilken början på detta OS! 

Maken är förkyld och jag börjar känna mig förkyld. Vet att många ligger däckade. Det är ju februari...
(null)
Till alla däckade...en dag i taget, ett ögonblick i sänder..

Vi tar en promenad. Hostar och snörvlar. Men det är ändå skönt att röra på sig i den friska luften. Hunden tycker också att det är skönt. Mulet och några minusgrader. I snön syns spår av rådjur. De har det nog inte så lätt nu i den djupa snön. 

Efter lunch somnar vi alla tre. Och vaknar och snörvlar, hostar, nyser...i alla fall vi tvåbenta. Hunden tycker att det är matdags...trots att det är två timmar för tidigt. ;-) Han tycker att det är sååå synd om honom...;-)

TV:n står på igen. Det är hockeydags. 

Själv letar jag efter en bok och hittar en annan. :-) "Barnens första bok". En antologi. Och eftersom jag är vän av Nalle Puh och hans filosofi så delar jag med mig av denna:
(null)

Man blir aldrig för gammal för Nalle Puh! ;-) 

Nej, det snöar inte här just nu. Vi har så det räcker känner jag. Tiddelipom! 
(null)
"Snart är det vår" ...tiddelipom...

Och tiddelipom till Dig! 
❤️

Taggar: #kalla#guld#hockey#tiddelipom;

Kommentera inlägget här :