Vindbyar och fullmåne

publicerat i Allmänt;
Det här vädret knockar mig totalt...orkar knappt skriva...

Men vill ändå passa på att berätta att jag lyssnade på Bianca Ingrossos sommarprogram. Blev nyfiken när så många lovordade henne. Jag blev starkt berörd. Det handlade om barns upplevelser av en svår skilsmässa, om bulimi och om behovet av att få bli lyssnad på. Mycket starkt. Rekommenderas varmt. 

Å, himmel vad det blåser. 21 m/s i vindbyarna. 32 grader varmt. Mulet. Luften känns tung. 

(null)
Ängsklockan vajar i vinden.

Det här skrev jag igår kväll:

Sveriges lag hånades och ingen trodde på dem...men de gjorde det, gick till åttondelsfinal. Utan Zlatan spelar man som ett sammansvetsat lag.

Jag har alltid gillat Zlatan men för alla stjärnor kommer en dag när glansdagarna är över och man måste fundera på vad man ska göra resten av sitt liv. 

Det föds ständigt nya stjärnor. Aldrig en ny Zlatan men andra sorters stjärnor. Tiden i rampljuset är över...Han är hyllad, avtackad och man har t o m skapat en staty av honom. 

Det kan inte vara lätt när applåderna tystnar och ridån går ner. Van att vara i centrum och så plötsligt...men var och en, stjärna eller inte, måste ta ansvar för sitt liv och konsekvenserna av sina livsval. 

Man använder begreppet "karma" vitt och brett nu i VM. En del svenskar hånar nu tyskarna för att de tidigare hånade svenskarna...det tror jag är olyckligt...låt karma ha sin gång...

(null)
Rosa Rölleka (röllika) tror jag detta är. Så söt :-)  Skriver mer om den någon gång när jag mår bättre. 

Fullmåne är det nu. 
(null)
Moder Måne sen tisdagskväll

Nu har vinden mojnat, i alla fall för stunden. 
Jag orkade skriva mer än jag först trodde. ;-) 
Kanske blir det regn...

Kärleksljus
❤️

Taggar: #vindbyar#fullmåne#karma#kanskeregn;

Kommentera inlägget här :