Hurra och Hurra

publicerat i Allmänt;
(null)
Sverige. Mitt vackra hemland. Visst älskar jag dig. 
Inte på samma sätt som nationalister och patrioter anser sig göra. De som vill få vårt land att vara något det inte är och aldrig har varit. 

Jag älskar skogarna, bergen, fjällen, sjöarna, havet, stränderna, öarna, ängarna, åkrarna, parkerna, städerna, byarna, bäckarna, åarna, älvarna, alléerna...

Jag älskar öppenheten, välfärden, demokratin, jämlikhetsarbetet, solidariteten, mångkulturen...allt det som jag är rädd för att det är på väg att gå förlorat...

Vi får och har all rätt i världen att vara stolta över vårt land. Vi som är infödda här och vi som är invandrade. Låt ingen få dig att tro något annat. 
Vi har all rätt i världen att få sjunga vår nationalsång och hissa vår svenska flagga. Låt dig inte luras att tro att det är förbjudet. 
(null)


Jag firar nationaldagen hos svärmor. Med att gratta maken på födelsedagen tillsammans med de mina. <3
Hurra för maken och hurra för Sverige!!!

Frid och allt gott! 
❤️

Taggar: #sverige#hemland#skönhet#demokrati#öppenhet#mångkultur;

Kommentera inlägget här :