De första

publicerat i Allmänt;
(null)
Aktuellt i dessa tider...;-) 

Igår kväll: 
Det är så svårt att lägga sig och sova "i tid" när det är så ljust ute. En katt ligger och lurar på sitt byte (troligen sorkar) här utanför fönstret när jag drar ner rullgardinen. "Åh, snälla katt, ta råttan (musen?) uppe vid växthuset", tänker jag...Efter en dag i stan och med stängt växthus blev jag väldigt förvånad över att se att flera av bladen på de små plantorna var "avbitna" och låg i en hög inne i ett litet växthus...vi funderade och förundrades...tills maken fick syn på "förövaren", en råtta! Eller stor mus....grrr...

(null)
Nu blommar det. På hösten/sensommaren plåtar jag "de sista", på försommaren/sommaren "de första".  <3


Idag klubbade riksdagen regeringens förslag om en samtyckeslag. Alla utom SD röstade för...
Grundprincipen i lagen är att sex ska vara frivilligt och om det inte är frivilligt så är det olagligt. Dessutom blir fler handlingar kriminella och straffen skärps. 
Jag tycker detta är bra samtidigt som det är sorgligt att det ska behöva finnas en lag om att ett nej är ett nej...men så ser ju verkligheten ut...

Det varma vädret verkar fortsätta att dominera. Undrar hur lång tid det tar innan vi börjar prata om regn? Just nu känner jag tacksamhet till att vintern var så snörik som den var (även om jag var less då). Jag tänker på grundvattennivån...

Och så till den verkligt stora frågan: Är Gunilla Persson skyldig eller inte skyldig till att ha stulit dyra solglasögon? ;-) Hon säger att hon är oskyldig men också att "hon tänkt lämna tillbaka dem senare"...???
(Om du inte vet vad och vem jag skriver om så kolla i valfri kvällstidning, eller förresten gör inte det, detta får stora rubriker men är nog det mest oviktiga på länge) Hon är på något märkligt sätt underhållande. Ibland. När man vill vila från världens verkliga problem en stund ;-) 

Fast å andra sidan så är nog meditation bättre.... (null)
<3

Kärleksljus och Hoppfullheter
❤️



Taggar: #ljusanätter#gunillapersson#nublommardet#samtyckslag;

Kommentera inlägget här :