Ger mig hopp

publicerat i Allmänt;
(null)
Ett kort jag fick som barn från min mormor och morfar. Vet inget om titel eller konstnär men älskar den. Känns så trygg och rofylld. Ljuset uppe till vänster kom till av lampans sken. Blev ännu mer effektfullt. 

En god och en hemsk nyhet slår emot mig när jag öppnar nätvärlden på morgonen. 

Som ringar på vattnet sprider sig Greta Thunbergs engagemang runt om i världen. Idag skolstrejkar elever över hela världen för klimatet. För framtiden. <3
(Jag tar inte upp allt hat och ifrågasättande av Greta som nu illvilligt sprids av sk "besserwissrar" och klimatförnekare.) Heja Greta!!!

Hatet och terrorn visar sitt fula tryne igen och denna gång är det muslimer i moskéer i Nya Zeeland som är offer. Högerextremistisk terrorattack. Vit fascism. Fruktansvärt. Avskyvärt. 

Frågan är: vad händer om vi inte lyssnar på Greta och inte aktiverar oss? 
Frågan är också: varför är hennes budskap och hon själv som person så provocerande för så många vuxna män och kvinnor? 

Greta och hennes förmåga att engagera ger mig hopp inför framtiden. :-)

Och så blev det fredag igen...
En fin helg önskar jag Dig! 
Här kan vädret bara bli bättre ;-) 

Hoppfullheter 
❤️


Kommentera inlägget här :