Den feminina kraften

publicerat i Allmänt;
(null)

Visst skrev jag om hatet jag förväntade mig på nätet idag på kvinnodagen? När jag såg att Greta Thunberg blivit vald till Årets Kvinna förstod jag att jag skulle få rätt...
Varför detta hat???

Förr försökte jag förstå. Det har jag slutat med. 
All kärlek och ära till Greta. <3 Klok, modig, engagerande.

8 mars.     Internationella kvinnodagen

Din kropp är Din, du kvinna
Din själs fodral under din jordevandring
Du är vacker
Som barn, som vuxen, som gammal

Du har rätt att dra gränsen
 - stopp! - inte närmre än så!
Din kropp blöder
Din kropp bär och föder
Kvinnokraft
<3

(null)

Det finns så många att fira idag. Alla de som kämpat genom århundraden för den frihet vi idag tar för givet. Alla de som kämpar för kvinnors rättigheter över hela världen idag. Alla modiga. Alla som inte höll/håller tyst. 

Systerskapet. Jag hyllar systerskapet. Mellan själar. Jag hyllar förmödrarna. 

Och jag hyllar gudinnorna. 
(null)
Den feminina kraften (Inga-Britt Westlen)

Dansa glädjen i mig
Dansa du gudinna
Låt vinden leka i ditt hår
Känn marken mot din nakna fot

Spegla dig i ljuset
Sväng runt, sväng runt
Armarna mot himlen
Sväng runt, sväng runt

Klappa dina händer i takt
Stampa dina fötter mot jorden
Låt höfterna gunga
Sjung!

Sjung av glädje, ett glädjetjut
Sjung av tacksamhet
Känn hjärtat slå
Känn din frihet

Du lever!
Du är älskad!
Dansa, dansa, dansa!
Du Är!

Känn din kraft
Din kvinnokraft
Dansa du gudinna
Dansa du kvinna!
<3

Jag vet att jag publicerat min dikt, min lovsång många gånger här men den passar så bra idag. :-) 
(null)
Min vackra trumma. <3 Skapare: Mira Mård

Det snöar därute. Snön vräker ner. Min kropp värker. Trött på vintern. 

Kom ihåg att vi alla är värdefulla. Både kvinnor och män. <3

Trevlig helg!
Kvinnofrid
❤️

Kommentera inlägget här :